loading...
راز دل من
لایو بازدید : 18 یکشنبه 05 آبان 1392 نظرات (2)
چند روز پیش با زن داداشم سر ایستگاه منتظر اتوبوس بودیم که کارگرهای شهرداری اومده بودند برای نظافت ایستگاه که ما مجبور شدیم بلند شویم از نیمکت اتوبوس همین طور که ایستاده بودیم که دیدیم یک آقا واقعا چی بگم ،بگم بی ادب ،بی شخصیت یک عدد نان بربری که اندازه کف دست از آن ا خورده و بقیه را داخل جوی آب که زلال بود پرت کرد داخل جوی آب که همه کسانی که ایستاده بودند حالت اندوه بهشان دست داد . حالا وقتی که فاضلاب جوی آب میزنه بیرون و همه جا لجن مال میشود در دلمان فحش و ناسزا نثار کارگر بیچاره شهرداری میگوییم در صورتی که این ما آدمهای بی شخصیت و دور از جان همه بعضی انسانهای بی فرهنگ که اینقدر خودخواه و خود پسند هستند که شهر را به کثافت میکشند نمیدانم اینها در خانه خود هم از این کارها میکنند در صورتی که اسم خود را گذاشتیم مسلمان نمی دانم چه جور مسلمانی هستیم که به حقوق شهروندی همدیگر نه احترام میگذاریم نه حقوق طبیعت احترام میگذاریم حالا هم جالب ادعا ی داشتن حقوق کشورهای اروپایی را داریم در صورتی که در اروپا اگر یک چوب کبریت به زمین بندازی جریمه سنگین میشوی ودر کنار آن باید به مدت یک هفته کار کارگر شهرداری را انجام دهی که اگر این مجازات در کشور ما انجام میشد تهران جز برترین شهرهای جهان جا نمی گرفتدر صورتی که جوانان ما از این همه تکنولوی و صفات خوب اروپا فقط آزادی جنسی را میبینند در صورتی که اگر بدانیم همین آب جوی که ما داخل آن آشغال میریزیم وارد لوله آب شهر میشود وباعث انواع گوناگون بیماری عفونی میشود و برای تصیفیه آب میلییونها دلار باید خرج آن شود بیاییم قول بدهیم شهر را خانه خود بدانیم و در حفظ زیبایی و حفظ طبیعت کوشا باشیم و روزی بیایید که شهر ما از نظر تکنولوژی و تمیزی حرف اول را بزند به امید آن روز
لایو بازدید : 7 یکشنبه 05 آبان 1392 نظرات (0)
گیم  اشنای sbway surfers در ورژن جدید:هالوین

البت این ورژن با بقیه فرق داره این ورژن به صورت پول بیشماره که هرچه قدر خرج میکنین بکنین بدون اینکه تموم بشه

عکس های از بازی به همراه لینک دانلود در ادامه مطلب


لایو بازدید : 5 یکشنبه 05 آبان 1392 نظرات (0)
گاهی احساس میکنم روی دست خدا هم مانده ام!!!!











                             خسته اش کرده ام!!!









خودش هم نمیداند با من چه کند...

.....

لایو بازدید : 5 شنبه 04 آبان 1392 نظرات (0)
 ﺩﻳﺪﻱ ﺷﺒﺎ ﻣﻮﻗﻊ ﺧﻮﺍﺏ ﻣﻴﺸﻴﻨﻲ عکسای ﮔﻮﺷﻴﺘﻮ
ﻧﮕﺎﻩ ﻣﻴﮑﻨﻲ ﻭ ﺍﺱ ﺍﻡ ﺍس ها رو می خونی ؟
ﺑﻌﻀﻴﺎ ﺍﻳﻦ ﻋﺎﺩَﺕ ﺭﻭ ﺩﺍﺭﻥ . . .
ﺩَﻣَﺮ ﻣﻴﺨﻮﺍﺑﻲ ﻣﻼﻓﻪ میکشی ﺭﻭﺕ ﭼﻮﻧﺖ ﺭﻭ ﺑﺎﻟﺶ ﮔﻮﺷﻴﺘﻢ ﺩﺳﺘﺖ . . .
ﻋﮑﺴﺎ ﺭﻭ ﻣﻴﺒﻴﻨﻲ
ﺗﻮ ﺭﻭﺯ ﺯﻳﺂﺩ ﺑﺮﺍﺕ ﺟﺬﺍﺑﻴﺖ ﻧﺪﺍﺭﻥ
ﻭﻟﻲ ﺷَﺒﺎ ﺩﻳﺪَﻧﺸﻮﻥ ﺧﻴﻠﻲ ﻣﻴﭽﺴﺒﻪ
ﺍﺱ ﺍﻡ اس هاﺭﻭ ﻣﻴﺨﻮﻧﻲ
ﺑﺮﺭﺳﻲ ﻣﻴﮑﻨﻲ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻣﻴﮑﻨﻲ
ﺍﺳﻤﺶ ﺭﻭ می بینی ﻗُﻔــــﻞ ﻣﻴﺸﻲ ﺭﻭﺵ
ﺁﺭﻩ . . . ﻳﻪ ﻣﺪﺕ ﮔﻮﺷﻴﺖ ﭘﺮ ﺑﻮﺩ ﺍﺯ miss call ﻭ
sms های ﺍﻭﻥ
Call Log ﮔﻮﺷﻴﺖ ﻣﺜﻼ ” ﺍﮔﻪ ۳ ﺳﺎﻋﺖ ﺑﻮﺩ ، ۲
ﺳﺎﻋﺖ ﻭ ۴۵ ﺩﻗﻴﻘﺶ ﺑﺎ ﺍﻭﻥ ﺑﻮﺩ . . .
ﻭﻗﺘﻲ ﭘﻴﺸﺖ ﺑﻮﺩ ﺍﺯ ﺻﺒﺢ ﻗﺒﻞ ﺍﻳﻨﮑﻪ ﺑﺮﺳﻪ ،
ﺁﺧﺮﻳﻦ sms ﺍﻳﻦ ﺑﻮﺩ : ۵ ﻣﻴﻦ ﺩﻳﮕﻪ ﻣﻴﺮﺳﻢ
ﻭ ﻣﻴـــــــــــــــــــــﺮَ ﻓﺖ ﺗﺎ . . . ﺭﺳﻴﺪﻱ ﺧﺒﺮﻡ ﮐﻦ ﻋﺰﯾﺰﻡ
ﻫﻨﻮﺯ ﭼﺸﻤﺖ ﺑﻪ ﺷﻤﺎﺭﺷﻪ . . .
ﻧﻤﻴﺪﻭﻧﻲ ﻫﻨﻮﺯ ﺍﻳﻦ ﺧﻂ ﺩﺳﺘﺸﻪ ؟
ﺩﺳﺘﺶ ﻧﻴﺴﺖ ؟
ﺧﺎﻣﻮﺷﻪ . . . ﺭﻭﺷﻨﻪ ؟
ﻣﻴﺨﻮﺍﻱ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﮐﻨﻲ . . . ﻧﻤﻴﺘﻮﻧﻲ . . .
ﭘﯿﺶ ﺧﻮﺩﺕ ﻣﻴﮕﻲ ﻳﻪ SMS ﺧﺎﻟﻲ ﺑِﺪَﻡ . . .
ﺑﺎﺯَﻡ ﻏﺮﻭﺭﺕ ﻧﻤﯽ ﺫﺍﺭﻩ !
ﮐﻼﻓﻪ ﯼ ﮐﻼﻓﻪ ﺍﯼ . . .
ﮐُﻞ ﺍﻳﻦ ﭘﺮﻭﺳﻪ ﺗﻮ ۲ ﺩﻗﻴﻘﻪ ﻃﻮﻝ ﻣﻴﮑﺸﻪ ..
۲ ﺩﻗﻴﻘﻪ ﻳﺎﺩﺵ ﻣﻴﻮﻓﺘﻲ ﻭ ۲ ﺳﺎﻋﺖ ﺩﻳﺮ ﺗﺮ ﺧﻮﺍﺑﺖ ﻣﻴﺒﺮﻩ . . .
ﺍﺯ ﺍﺳﻤﺶ ﮐﻪ ﺭَﺩ ﻣﻴﺸﻲ ﮐﻼ ” ﮔﻮﺷﻲ ﺭﻭ ﻣﻴﺬﺍﺭﻱ ﮐﻨﺎﺭ . . .
ﺗﺎﻕ ﺑﺎﺯ ﻣﻴﺨﻮﺍﺑﻲ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺳﻘﻒ ﻣﻴﺮﻱ ﺗﻮ ﺩﻧﻴﺎﻱ ﺧﻮﺩﺕ ﮐﻪ ﺁﺭﻩ . . .
ﺍﮔﻪ ﻳﻬﻮ ﺯﻧﮓ ﺑﺰﻧﻪ ﭼﻲ ﻣﻴﺸﻪ؟
ﺍﮔﻪ ﺑﺎﺯﻡ ﺑﺒﻴﻨﻤﺶ ﺭﻓﺘﺎﺭﺵ ﭼﺠﻮﺭﻳﻪ؟
ﺍﻻﻥ ﮐُﺠﺎﺱ ؟ ﭼﻴﮑﺎﺭ ﻣﻴﮑﻨﻪ ؟
ﺍﻭﻧﻢ ﺑﻪ ﻓﮑﺮ ﻣﻦ ﻫﺴﺖ ؟
ﻧﮑﻨﻪ … ﻧﮑﻨﻪ کسی ﺩﺍﺭﻩ ﻣﻴﺒﻮﺳﺘﺶ؟ !
یا بغل کس دیگست ؟!
ﺍﺍﺍﺍﺍﺍﻩ . . . ﺍﯾﻦ ﺗﻮﻫﻢ ﮔﻨﺪ ﻣﻴﺰﻧﻪ ﺑﻪ ﺍﻋﺼﺎﺑﺖ . . .
ﻫﻤﻴﻦ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﻴﺸﻪ ﺧﻮﺍﺑﺖ ﻧﺒﺮﻩ . . .
ﺍﺻﻦ ﺷﺎﻳﺪ ﺍﻭﻥ ﺷﻤﺎﺭﺗﻮ ﭘﺎﮎ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﺎﺷﻪ ﻭ ﺯﻧﮓ ﮐﻪ ﺑﺰﻧﻲ ﺷﻤﺎﺭﻩ ﺑﻨﺪﺍﺯﻩ +۹۸۰ . . .
ﺷﺎﻳﺪ ﺯﻧﮓ ﮐﻪ ﺑﺰﻧﻲ ﺳﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﺑﺎﺷﻪ ﻭ ﻳکی دیگه از بغل دستش صداش بکنه : ﻋﺰﻳﺰﻡ کیه بهت زنگ زده ؟ ”
ﻳﻪ ﻗﻄﺮﻩ ﺍﺷﮏ ﻣﺰﺍﺣﻢ ﺳﺮ ﻣﻴﺨﻮﺭﻩ ﺳﻤﺖ ﮔﻮﺷﺖ
ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺕ ﻣﻴﺎﻱ ﺍﻭﻥ ﺩﻳﮕﻪ ﻧﻤﻴﺨﻮﺍﺩﺗﺖ . . .
ﺑﻔﻬـــــــــــــــــــــــــﻢ میدونم سخته اما بفهم . . . !

178

لایو بازدید : 6 شنبه 04 آبان 1392 نظرات (0)
میخواستم پست بذارم از همتون متنفرم اما مرده شور ببره این تعلقاتی رو که نمیذاره. نمیذاره بزنم به سیم اخر. به بیابون. به دشت دود و دم....


لایو بازدید : 2 شنبه 04 آبان 1392 نظرات (0)
v\:* {behavior:url(#default#VML);} o\:* {behavior:url(#default#VML);} w\:* {behavior:url(#default#VML);} .shape {behavior:url(#default#VML);} Normal 0 false false false false EN-US X-NONE AR-SA /* /*]]>*/ /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

""وصیت نامه ی فریدون فروغی""

 

تنها وصیت او این بود

((بگویید بر گورم بنویسند:

زندگی را دوست داشت ولی آنرا نشناخت مهربان بود ولی مهر نورزید طبیعت را دوست داشت ولی از آن لذت نبرد در آبگیر قلبش جنب و جوشی بود ولی کسی بدان راه نیافت در زندگی احساس تنهایی مینمود ولی هرگز دل به کسی نداد و خلاصه بنویسید:زنده بودن را برای زندگی دوست داشت نه زندگی را برای زنده بودن))

 


لایو بازدید : 6 شنبه 04 آبان 1392 نظرات (0)
پژوهشگران پارک فناوری پردیس سیستم بایگانی برای دارو و فایل‌های کاغذی عرضه کردند که ضمن کنترل دما برای هر طبقه برای نگهداری داروهای مختلف، قادر به از بین بردن قارچ‌های سمی است که به تدریج بر روی کاغذ ایجاد و منجر به سرطان ریه خواهد شد.

بهمن خادمیان- از محققان این طرح با بیان اینکه فعالیت شرکت دانش بنیان دنیای مجازی کسب و کار در زمینه سیستم‌های نگهداری هوشمند است، گفت: در این زمینه موفق به طراحی و ساخت دو محصول دانش بنیان برای بایگانی اسناد و دارو و همچنین فلزات گرانبها شدیم.

وی عناوین این دو دستگاه را "موبایل اسمارت" و "روتو اسمارت"دانست و اظهار داشت: در موبایل اسمارت به صورت مکانیزه برای هر کدام از کمدها، موتورهایی تعبیه کردیم و برای جلوگیری از نوسات برق از UPS استفاده شد.

خادمیان با بیان اینکه برای کاهش مصرف برق در این سیستم از سلول‌های خورشیدی استفاده شد، ادامه داد: با استفاده از این سیستم می‌توان برق را به شبکه برق تزریق کرد.

وی قابلیت کنترل از راه دور را از قابلیت‌های این دستگاه ذکر کرد و یادآور شد: این دستگاه به غیر از بایگانی فایل‌های کاغذی می‌توان به گونه‌ای طراحی شود که لیفتراک از راه دور در این سیستم را باز کند، بار را خالی کند و با بیرون آمدن در آن را مجددا قفل کند.

این محقق با اشاره به عملکرد دستگاه روتو اسمارت، خاطر نشان کرد: این سیستم با الهام از پارکینگ‌های هوشمند طراحی شده است. این دستگاه در 14 طبقه طراحی شده و در هر طبقه بین 150 تا 200 کیلوگرم فایل کاغذی قرار می‌گیرد.

خادمیان کنترل دما را از قابلیت‌های این سیستم نام برد و ادامه داد: این قابلیت کاربر را قادر می‌سازد تا در آن داروهای مختلف را نگهداری کند به این صورت که برای کنترل دما در سقف این دستگاه یک اسپیلت هوشمند قرار دادیم و با نصب دماسنج‌هایی در آن به صورت جداگانه دمای هر طبقه کنترل می‌شود و هر دارویی بر اساس دمای مناسب نگهداری در آن انبار خواهد شد.

وی همچنین به نحوه نگهداری فایل‌های کاغذی در سیستم بایگانی چرخشی (روتو اسمارت) اشاره کرد و یادآور شد: برای این منظور برد LED نصب شده است و با وارد کردن کد فایل، LED های نصب شده به فرد اعلام می‌کند که جای فایل در کجا است.

سیستم بایگانی روتو اسمارت که با استفاده از LED محل دقیق فایل‌ها را به کاربر اعلام می‌کند

خادمیان ارسال پیامک را از دیگر قابلیت‌های این سیستم عنوان کرد و اظهار داشت: در صورتی که هر اتفاقی اعم از سرقت، باز و بسته شدن در و یا ایجاد ایرادات فنی در هر بخشی از آن، پیامکی به کاربر و شرکت ارسال می‌شود و در صورت تمایل کاربر شرکت برای رفع ایرادات اقدام خواهد کرد.

محقق سیستم بایگانی چرخشی از قابلیت کنترل نور و دما فایل‌های کاغذی خبر داد و یاد آور شد: در جاهایی که فایل‌های کاغذی ذخیره می‌شود قارچ سمی بر روی کاغذها ایجاد خواهد شد که در فضا پخش می‌شود و در طولانی مدت موجب سرطان ریه می شود که برای رفع این مشکل ما به صورت رایگان سالی یک بار سیستم قارچ کش طراحی شده را فعال می‌کنیم تا دستگاه به صورت اتوماتیکی اقدام به از بین بردن قارچ‌های سمی و باکتری‌ها خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کشورهای آمریکا، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه دارنده دانش فنی این نوع سیستم‌ها هستند، ادامه داد: سیستم طراحی شده علاوه بر آنکه استفاده آن بسیار آسان است، لایه‌های امنیتی نیز برای آن پیش بینی شده است و با ذخیره سازی اطلاعات مدیران قادر خواهند بود تا از هر نوع تغییرات و اضافه و کم شدن فایل‌ها در سیستم بایگانی مطلع شوند.


لایو بازدید : 3 شنبه 04 آبان 1392 نظرات (0)

تحقیقات نشان می‌دهد مرگ آگاهی در بعضی از حیوانات وجود دارد و با مطالعه دقیق رفتار آنها می‌توان نتیجه گرفت که لحظات پایان عمر حیوانات برای خودشان و اطرافیانشان قابل درک است.


به گزارش جام، شامپانزه‌ها شبیه‌ترین موجودات به انسان به لحاظ تکاملی هستند و خصوصیات فیزیکی و روانشناختی مشابه زیادی با انسان‌ها دارند.

زیست شناسانی که مدت ها محل زندگی شامپانزه‌ها در باغ‌وحش اسکاتلند را زیر نظر گرفتند برای مثال به مرگ شامپانزه ماده پنجا‌ه ساله‌ای در سال ۲۰۰۸ اشاره می‌کنند.

در آخرین ساعات زندگی این شامپانزه، همه اعضای گروه روی سکوی نزدیک او جمع شده و آرام پوست او را نوازش می‌کردند. پس از مرگ این شامپانزه ماده، همه از او دور شدند و تنها دختر او تمام شب را کنار مادرش باقی ماند. نکته جالب دیگر این که حتی پس از چند روز و عادی شدن رفتار شامپانزه‌ها، آن ها تا چند روز روی سکویی که شامپانزه پیر آخرین ساعات زندگی‌اش را روی آن گذراند، جست‌وخیز نمی‌کردند.

فیل:

تحقیقات زیادی اثبات می‌کند که فیل‌ها نسبت به مرگ آگاهند و در لحظات مرگ با یکدیگر مهربان‌تر می‌شوند و نه تنها خویشاوندان درجه اول بلکه بقیه فیل‌ها نیز نسبت به فیلی که لحظات آخر زندگی را می‌گذراند، توجه ویژه دارند و با حالتی حاکی از ترحم تلاش می‌کنند نیازهای او را رفع کنند. برای نمونه فیلی که در حال مرگ بود، پنج خانواده از فیل‌های دیگر به حالت پرستاری به فیل در حال مرگ سر می‌زدند و به او برای زنده ماندن کمک می‌کردند.

قو:

قوها پرندگان زیبا و از مخلوقات خارق‌العاده خداوند هستند. در افسانه‌های قدیمی آمده که قوی گنگ در طول عمر هیچ صدایی تولید نمی‌کند و تنها در نزدیکی لحظات مرگ، به گوشه‌ای دنج پناه برده و آوازی زیبا به عنوان اختتامیه عمر خود می‌خواند که با اتمام آواز جانش را از دست می‌دهد. هنوز کسی به درستی نمی‌داند که آیا قوها واقعا آخرین لحظه‌های زندگی خود را تشخیص می‌دهند یا خیر اما افسانه‌ها و تعاریف نمادین در مورد این جانداران زیبا هم چنان در فرهنگ‌های مختلف پابرجاست.


لایو بازدید : 4 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)

کار ما شده فقط مرور خاطرات گذشته!

امیدوارم برای دوستان عادی نشه و از فکر لالیگو دربیان.

آقه فرخ پور اَخر برج شود و جواد نجاری منتظر فلوس.بجنب.








لایو بازدید : 3 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)

بگو برایم چه خوابی دیده ای باز؟؟؟

ای روزگار

"بیدار شو"

خسته ام از تمام خواب هایی که برایم میبینی.....

 

 

همه را جشن و عید است مرا ماتم و عزاست

همه را شـــور و شادیست مرا قلبی بینواست


همه خندانند امــــــــــروز ، مرا چهره ای گریان


همه مهمان شادی ، درد و رنج مهمان ماست


لایو بازدید : 5 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)
یا حسین از صبح ازل نام قشنگت شنیده ام . ب خدا تاشام ابد ناز غم عشقت کشیده ام . نمیدونم زلف سیاهت چ کاری داره ب کار من . تیره تر از شب شده ای گل روزمنو رزوزگار من .  ی روزی هرکسی می خواست کربلا بره . میگفتن کربو بلا فقط مال اغنیاس . اما حالا ...   ک هر فقیری کربلا میره . این دل عاشقم هنوز در خواب و خیال کرب و بلاس . دل مسته دیونه م کربلا نره کجا بره ؟  ای خدا تو میدونی کرب و بلا فقط مال عاشقاس . ه.ه رفتن ای خدا من نرفتم کربلا . نروم تاکربلا با تو قهرم ایخداااا..   باتوکل برسر زلفت پا ز دو عالم بریده ام .خون دل خورده ام ک تا یک قطره ز جامت چشیده ام . ی حسینی شنیده ای شنیده ای شنیده ای..... چی بگم چون ندیده ای ندیده ای ندیده ای .. مثل تو یاری ندیده ام ، ندیده ام ن شنیده ام ...   دل ز دو عالم بریده ام تا غم عشقت خریده ام . از میون تموم خوبان دل ب تو ای گل سپرده ام . اگه یاد تو در دل من نباشه من شرمنده ام . ب سر کوی بی قراری با تو قراری ک بسته ام . ب سر زلف نازنینت گر سر مویی شکسته ام . جون میدم تا روتو ببینم سلسله ی گیسوت و ببینم . سر می دم زیر تیر عشقت تا یک نظر ابروتو ببینم ...      اقا دلم تنگه برات من بقربون اون صحن و سرات ....


لایو بازدید : 4 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)

هر روز صبح زود از خونه می زنم بیرون. تو راه چند تا آهنگ شاد گوش می دهم. قبلا بیشتر راه رو با تاکسی می رفتم ولی چند روزه یک مسیر جدید پیدا کردم و بخش بیشتر راه رو پیاده روی می کنم. حس بهتری به آدم دست می ده. تازه آهنگ های بیشتری هم می تونم گوش بدهم. هوا هم کمی خنک شده و بعضی ها اول صبح با سویشرت و لباس گرم از خونه می زنند بیرون. دیشب هم کتاب صوتی سه شنبه ها با موری رو روی موبایلم ریختم و اونو گوش می دهم.

 

خوندن کتاب پس از تاریکی از هاروکی موراکامی رو شروع کردم. من با این نویسنده اصلا آشنایی نداشتم. تازه کشفش کردم. کتابشو بخونم ببینم چه جوریه.

 

هفته پیش که تعطیلی عید قربان بود، خیر سرمون رفتیم شمال. موقع برگشت یک ترافیکی بود که نگوووووووووووووو. من تو عمرم همچین چیزی ندیده بودم. تا چشم کار می کرد، جاده پر از ماشین بود. به غلط کردن افتاده بودیم. این هفته که باز تعطیلی داریم، تصمیم داریم تو خونه بمونیم و خونه رو دو دستی بچسبیم.  و به قول غزل شکرگزار باشیم که در یک کشور اسلامی زندگی می کنیم. همین جور پشت سر هم تعطیلی داریم.

 

تا چند روز دیگه باید توی یک کنفرانس شرکت بکنم . باید پاورپوینت آماده بکنم. فعلا که حسش نیست. آخر هفته انجام می دهم.

 

 

 

 

 



تی شرت محرم طرح عرشیا

تی شرت محرم طرح عرشیا

خرید تی شرت محرم

تی شرت محرم (طرح عرشیان)

تی شرت محرم، یک تیشرت فوق العاده شیک و زیبا

برای آقایان خوش سلیقه و عزاداران واقعی ...

با کیفیت استثنایی و چاپ عالی

برای اولین بار در ایران


با خرید تی شرت محرم به عزاداری امسال متفاوت ظاهر شوید

تیشرت محرم طرح جدید عرشیا

خرید پستی تی شرت محرم طرح عرشیا


قیمت : 29000 تومان

لایو بازدید : 3 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)

299384_270596643056880_1755669189_n.jpg

آدامس ها جزو بزرگترین اساتید هستند


از کودکیمان تلاش می کنند به ما بفهمانند


” هیچ شیرینی ای ماندگار نیست  “




images?q=tbn:ANd9GcRbA8eZlEae5LliXhnfgmS

تو این دنیا

آدمای زیادی با هم رو تختای ۲ نفره میخوابن...

اما قشنگ اینه که


خیلیا رو تختا...دور از هم


ب یاد هم بیدارن...!!



1322f47115c197a25d633f6cedc94270.jpg


هیچ وقـــــــــــــت


آرزوی خوشبختی نکن برای مـــن ..


بــی خــــــــــودت!


تی شرت محرم طرح عرشیا

تی شرت محرم طرح عرشیا

خرید تی شرت محرم

تی شرت محرم (طرح عرشیان)

تی شرت محرم، یک تیشرت فوق العاده شیک و زیبا

برای آقایان خوش سلیقه و عزاداران واقعی ...

با کیفیت استثنایی و چاپ عالی

برای اولین بار در ایران


با خرید تی شرت محرم به عزاداری امسال متفاوت ظاهر شوید

تیشرت محرم طرح جدید عرشیا

خرید پستی تی شرت محرم طرح عرشیا


قیمت : 29000 تومان

لایو بازدید : 3 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)
Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;}

بانو،بانوی بخشنده ی بی نیاز من!
این قناعت تو،دل مرا عجب می شکند...
این چیزی نخواستنت،و با هر چه که هست ساختنت...
این چشم و دست و زبان توقع نداشتنت، و به آن سوی پرچین نگاه نکردنت...
کاش کاری می فرمودی دشوار و نا ممکن، که من به خاطر تو سهل و ممکنش می کردم...
کاش چیزی می خواستی مطلقا نا یاب،که من به خاطر تو آن را به دنیای یافته ها می آوردم...
کاش می توانستم همچون خوب ترین دلقکان جهان ،تو را سخت و طولانی بخندانم...
کاش می توانستم همچون مهر بان ترین مادران،رد اشک را از گونه هایت بزدایم...
کاش نامه ای بودم، حتی یک بار با خوب ترین اخبار...
کاش بالشی بودم ، نرم، برای لحظه های سنگین خستگی هایت...
کاش ای کاش که اشاره ای داشتی، امری داشتی، نیازی داشتی، رویای دور و درازی داشتی...
آه که این قناعت تو ، این قناعت تو دل مرا عجب می شکند...




http://muharram92.com
تی شرت محرم

لایو بازدید : 3 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)
مورد داشتیم دختره به خاطر کلیپس توی ماشین جا نشده ! 

606

لایو بازدید : 5 یکشنبه 28 مهر 1392 نظرات (0)
اینو از تهـ دلم میگم :

کاش میشد برای لحظهـ ای گربهـ بود تا با بو کشیدن میفهمیدیم

کهـ هر آشغالی ارزش وقت گذاشتن رو ندآره

یهـ سریآ خعلی بی لیآقتن :|


× قطار باید اسیر ریل بماند چون نتیجهـ آزادیش فاجعهـ است


لایو بازدید : 2 یکشنبه 28 مهر 1392 نظرات (0)

محبوب نمایشی (هیستریونیک)

در موقعیت هایی که در مرکز توجه قرار ندارد، راحت نیست.

غالباً از نظر جنسی برای دیگران اغوا کننده و تحریک کننده است.

تمایل به رفتارهای سطحی دارد که به سرعت تغییر می یابند.

از ظاهر خود برای جلب توجه دیگران استفاده می کند.

صحبت او احساس برانگیز و فاقد جزئیات بسیار است.

رفتارهای او غالباً نمایشی و اغراق آمیز است.

بسیار تلقین پذیر است.

او روابطش را بیش از آنچه هست صمیمانه و پرشور ارزیابی می کند.

 

زندگی با فرد نمایشی سرگرم کننده، اما خسته کننده، هیجان انگیز اما سطحی است.

او فاقد یک عقیده یا یک نقطه نظر معنی دار درباره زندگی و اصول و ارزش های آن است، اما در مورد لباس و آرایش می تواند ساعت ها حرف بزند.

این افراد سروصدای زیادی دارند ولی محتوای درونی اندکی دارند (طبل توخالی).

ظاهر و رفتارهای تحریک کننده و توجه برانگیز یک فرد نمایشی تنها به منظور جلب توجه نامزد یا همسرش نیست، بلکه او قصد دارد که توجه هر فردی را به خودش جلب کند.

آنها تصویری افسانه ای از عشق دارند که در نظر دیگرانه کودکانه یا حتی احمقانه است.

فرد هیستریونیک یا نمایشی، به ندرت دارای افکار و نقطه نظرات شخصی است.

 

فرد نمایشی به عنوان شریک زندگی

فرد نمایشی همواره به دنبال یک رابطه جدید است و به سرعت شیفته محبوب جدید خود می گردد.

نمایشی فقدان رابطه یا رابطه ی اندکی با همجنسان خود دارد.

داشتن رابطه عاطفی با یک فرد نمایشی در واقع به معنای این است که شما قصد دارید رابطه با فرد محبوب خود را با دیگران (حداقل از نظر عاطفی) تقسیم کنید.

شما احتمالاً به طور ناخودآگاه اعتنایی به نیازهای خود نمی کنید، بنابراین شیفته افراد بسیار متوقع و توجه طلب از جمله افراد هیستوریونیک می شوید.

 

زندگی با همسر نمایشی

حد و مرزهای روشن و قاطعی برای او تعیین کنید.

به طور مداوم به محبوب هیستریونیک خود بازخورد دهید.

صمیمیت و همدلی او را مورد تشویق قرار دهید.

توقعات وقاقعی از او داشته باشید.


لایو بازدید : 1 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)
دانلود ترجمه فیلم زیبای Dracula The Dark Prince.2013



اطلاعات کامل : IMDB
فرمت : AVI
حجم : ۷۰۰ مگابایت
کیفیت : HDRip
محصول : آمریکا
زبان : انگلیسی
ژانر : اکشن | فانتزیمترجمین: RezaAlex و Mohammad IR و پویا شمس
ارائه ای از دوتیم ترجمه IranFilm & Fixmovie

خلاصه داستان :
شاهزاده ی Wallachia دراکولا به سوی تاریکی میره وقتی میفهمه با اعتمادترین افرادش باعث قتل همسرش شدند. بعد از این ماجرا دراکولا با دختری زیبا به نام آلینا آشنا میشه که…

سخنی از مترجم: این فیلم نسبتاً خوبه، شاید بشه از لحاظ گرافیکی یه جورایی با فیلم "لینکلن، شکارچی خون آشام" مقایسش کرد. این فیلم داستان یه امپراطور که بخاطر عشقش مقابل خدایان می ایسته رو روایت میکنه و مجازاتی که براش در نظر گرفته میشه.
از دو تن از مترجمین خوب تیم جدید فیکس مووی(پویا و محمد) هم که در این کار زحمت زیادی کشیدن تشکر و قدردانی میکنم.


لایو بازدید : 1 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)
 

دوستان عزيزي كه با استاد طالب زاده اين درس را دارند لطفا :

 

براي دانلود بخش اول جزوه ارتباطات بين الملل اينجــــا  كليك كنيد.

و براي دانلود جزوه درس ارتباطات سیاسی اينجــا  كليك كنيد.


لایو بازدید : 1 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)
بمب خبری سریال میرباقری؟
مذاکره داوود میرباقری با مهران مدیری برای بازی در نقش روحانی «شاهگوش»

خلاصه مطلب : ظاهرا مهران مدیری قرار است در نقش یک شخصیت ویژه در مجموعه «شاهگوش» میرباقری ایفای نقش کند. مذاکرات میرباقری و مدیری ادامه دارد و هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است.
 
مذاکره داوود میرباقری با مهران مدیری برای بازی در نقش روحانی «شاهگوش»

به گزارش سینمانگار، به نقل از تسنیم، ظاهرا مهران مدیری قرار است در نقش یک شخصیت ویژه در مجموعه «شاهگوش» میرباقری ایفای نقش کند. مذاکرات میرباقری و مدیری ادامه دارد و هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است.

آخرین خبرها از سریال «شاهگوش» داود میرباقری حاکی از این است که تیم تولید مذاکراتی با مهران مدیری برای ایفای نقشی روحانی پروژه داده‌اند و نتیجه آن تا چند روز آینده اعلام می‌شود.

این برای اولین بار است که قرار است مهران مدیری با داوود میرباقری همکاری کند و مهمتر از آن اولین باری است که قرار است مدیری نقش یک روحانی را بازی کند. بازی در نقش روحانی، یکی از نقش‌های خاص سینما و تلویزیون ایران است و معمولا با عکس‌العمل‌های متفاوتی روبرو می‌شود.

«شاهگوش»، اولین سریال داوود میرباقری برای شبکه توزیع  خانگی است. تهیه کنندگی این سریال را سید محمد امامی و مهران برومند برعهده دارند و شرکت تصویر گستر پاسارگاد  به عنوان پخش کننده  این مجموعه با میرباقری همکاری می کند.

در سریال «شاهگوش» بازیگرانی مانند اکبرعبدی، محسن تنابنده، فرهاد اصلانی، احمد مهران فر، شهرام حقیقت دوست، مرجانه گلچین، طناز طباطبایی، حمیدرضا آذرنگ، رسول نجفیان، حامد میرباقری، سیروس گرجستانی، مصطفی طاری و... بازی می کنند.

توزیع اولین قسمت این سریال از اول آبان آغاز می‌شود و فیلمبرداری آن همچنان ادامه دارد.
 

http://www.cinemanegar.com/


.:.

لایو بازدید : 0 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)

باید بخوابی توی آغوشی که مجبوری

داری تنت را داخل حمام می شوری

با گریه با خون با صدای شوهرت در تخت

کز میکند کنج خودش این سایه ی بدبخت

من باختم اما کسی جز ما نخواهد برد

بوی مرا این آب و صابون ها نخواهد برد ..

...................................................

"شاهین نجفی"

....:.. ترامادول ..:.....

مهرماه 1392


لایو بازدید : 0 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)


تغییر لحن اوباما بعد از دیدار با نتانیاهو و تاکید او بر این موضوع که گزینه ی نظامی علیه ی ایران همچنان بر روی میز است موجب شد تا در روز گذشته شاهد افزایش نرخ دلار در بازار آزاد باشیم. بهای دلار که در معاملات روز دوشنبه تا سطح حمایتی 3010 تومان کاهش یافته بود بعد از انتشار این خبر در معاملات غیررسمی و شبانه تا سطح 3023 تومان افزایش یافت و در روز گذشته نیز به سقف قیمتی 3054 تومان رسید. به دنبال رشد نرخ دلار در بازار آزاد بهای سکه نیز افزایش یافت. اما در ساعات پایانی ریزش ناگهانی قیمت هر واحد اونس طلا در بازارهای جهانی موجب شد تا علی رغم رشد نرخ دلار در بازار شاهد نزولی شدن روند معاملات سکه در بازار نقدی باشیم.اولین معامله ی سکه در روز گذشته، به دنبال رشد نرخ دلار در معاملات شبانه با رشد 13000 تومانی در قیمت 977.000 تومان معامله شد. در ساعات اولیه شاهد رشد بهای سکه تا سطح 982.000 تومان بودیم. بعد از آن بازار در محدوده ی قیمتی 981.000 تا 982.000 تومان تثبیت شد تا این که با نزدیک شدن به ساعت انجام تسویه بهای سکه تا سطح 985.000 تومان افزایش یافت. تسویه ی معاملات کاغذی سکه نیز با قیمت 980.000 تومان به ثبت رسید.بعد از انجام تسویه شاهد نوسان قیمت در محدوده ی 980.000 تا 983.000 تومان بودیم. اما ریزش 29 دلاری قیمت طلای جهانی بازار نقدی سکه را با فشار فروشندگان مواجه ساخت. به طوری که در آخرین معاملات شاهد رسیدن قیمت سکه به کف قیمتی 971.000 تومان بودیم.این در حالی است که در ساعات پایانی داد و ستدهای دلار با روندی صعودی همراه شد و در آخرین معاملات به سقف قیمتی 3054 تومان رسید. قسمتی از این افزایش قیمت به دنبال جا به جایی سرمایه از بازار سکه به بازار دلار بود  که در نتیجه ی ریزش ناگهانی قیمت هر واحد اونس طلا در بازارهای جهانی صورت گرفت.

بازار آزاد دلار با رشد 20 تومانی نسبت به آخرین معاملات روز قبل در قیمت 3035 تومان بازگشایی شد. در ساعات اولیه شاهد ریزش قیمت دلار تا سطح 3024 تومان بودیم. قیمتی که کف معاملات دلار طی رو زگذشته بود. بعد از آن بازار آزاد دلار به دنبال افزایش تقاضا مسیری صعودی را پیش گرفت و به محدوده ی قیمتی 3040 تومان رسید. با رسیدن به این سطح قیمتی شاهد نزولی شدن روند معاملات دلار و رسیدن به سطح قیمتی 3028 تومان بودیم. اما در نزدیکی ساعت انجام تسویه بهای دلار باردیگر به سطح 3040 تومان رسید.تسویه ی معاملات کاغذی دلار نیز با قیمت 3035 تومان ثبت شد.در ساعات پایانی فشار خریداران موجب شد تا نرخ دلار با افزایش بیشتر قیمت مواجه گردد و در آخرین معاملات رسمی بازار به سقف قیمتی 3054 تومانبرسد.


لایو بازدید : 1 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)
 خــدايا ؟
کــمــي بــيـا جــلــوتــــر . .
مــي خــواهـــم در گوشــت چــيــزي بــگــويم . . . !
ايـن يـک اعــتـراف اســت . . .
مــن ..
بــي او ..
دوام نــمي آورم


.179.

لایو بازدید : 0 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)

" امیدوارم در زندگی بتونیم ارزش و خصوصیت آدمهای اطرافمونو بشناسیم و فقط خوب ها رو نگه داریم ، اونایی که باعث ارتقاء ما میشند...الهام بخشند و توانمندمون میکنند "

توییت دیشب ابان بود! واقعا حرفاش قشنگه باید با طلا نوشتنشون!

+ چند روز پیش هم که تولد مامانش بوده ایان تولد مامانشو تبریک گفته و گفته :
  " ازت تشکر میکنم برای همه چی...برای حمایت های همیشگیت از کارم از خودم...ممنونم برای این زندگی، توالهام بخشم بودی که خیلی کارای مهم انجام بدم و باعث شدی بفهمم نیاز به تغییر مهم تر از نیاز من به خوابه "
 

+ دبیر شیمی مون عالی...خیلی باسواده 


لایو بازدید : 2 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)

کینه ورزیدن نسبت به دیگری مانند این است که جرعه ای زهر بنوشیم

و توقع داشته با شم که طرف مقابل بمیرد

تنها کسی که آزار می بیند خودمان هستیم .وقتی ما جواب بدی را با بدی می دهیم

درونمان به هم می ریزد و ازنظر روحی و روانی نیز دچار غم و اندوه می شویم


لایو بازدید : 0 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)
                                                                                                                                                                                          حکایت من…

حکایت کسی بود که عاشق دریا بود اما قایقی نداشت

دلباخته سفر بود اما همسفـر نداشت

حکایت کسی بود که زجر کشید اما ضجه نزد

زخم داشت اما ننالیـد

گریه کرد اما اشک نریخت

حکایت من حکایت کسی بود که

پر از فریاد بود اما سکوت کرد تا همه ی صداها را بشنود
                                                                                                                                                                     


                                                                                                                                                 


                                                                                                                                                                                                          


19

لایو بازدید : 0 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)

هفت روز از پاییز میگذره....

دلم باران میخواهد و کمی بودن در کنار تو را....!!!


لایو بازدید : 3 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)

سلول هاي بدن

دید کلی 

چون سلول قادر است همه اعمال یک موجود زنده را بطور کامل انجام دهد، بنابراین به عنوان واحد حیات محسوب می‌گردد. ولی از آنجا که همه بافتها و ارگانهای بدن از اجتماع سلولها تشکیل شده ، بطور مرسوم سلول را واحد ساختمان بدن نامیده‌اند. ماده حیاتی تشکیل دهنده سلول را پروتوپلاسم (Protoplasm) می‌نامند که عمده قسمت آن غیر از هسته سلول ، سیتوپلاسم ، محتویات هسته (Karyoplasm) می‌باشد. پروتوپلاسم بوسیله غشایی از محیط اطراف جدا شده است که آن را غشای سلولی یا cell membrane می‌نامند. پروتوپلاسم از آب ، الکترولیتها ، املاح و ماکرومولکولهای آلی مانند پروتئینها ، پلی ساکاریدها ، لیپیدها و اسیدهای نوکلئیک تشکیل شده است که محیط و بستر مناسبی را برای فعالیتهای سلول فراهم می‌کند.


ارگانلها organelles ، ساختمانهای تخصص یافته‌ای هستند که اعمال مختلفی را هدایت می‌کنند و در داخل سیتوپلاسم پراکنده‌اند. در گذشته ، سیتوپلاسم منهای ارگانلها را محلولی بی‌شکل محسوب می‌نمودند و آنرا سیتوزول (مایع سلولی Sytosole) می‌نامیدند. استفاده از تکنیکهای پیشرفته بیانگر آن است که سیتوپلاسم سلول حاوی شبکه بسیار ظریف و پیچیده‌ای از الیاف باریک microtrabecular می‌باشد که همراه اجزای محلول آن در مجموع ماتریکس سلولی (cytomatrix) نامیده می‌شود. ساختمان و عملکرد ارگانلهای سلولی عبارتند از: 



غشای سلولی 


غشای سلولی ساختمانی است به ضخامت 7 تا 10 نانومتر که محدوده سلول را معین کرده و به عنوان سدی انتخابی ، مبادله مواد بین سلول و محیط اطرافش را کنترل می‌کند. بنابراین اولین نشانه آسیب سلولی ، متورم شدن سلول می‌باشد که در اثر از بین رفتن قدرت انتخابی غشا و هجوم مواد به داخل سلول بوجود می‌آید. غشای ساختمانی است لیپوپروتئینی یعنی بطور عمده از لیپیدها و پروتئینها تشکیل شده ، با وجود این ، مقدار کمی کربوهیدراتها نیز در ساختمان آن شرکت دارد. 



ریبوزوم‌ها (Ribosomes) 


ریبوزومها ذرات بسیار کوچک و متراکمی با ابعاد 15 تا 25 نانومترند که عمدتا از 7RNA و مقداری پروتئین ساخته شده‌اند. از نظر ساختمانی از دو زیرواحد کوچک و بزرگ تشکیل شده‌اند که هر دو زیرواحد در هستک ساخته شده‌اند و جهت شرکت در پروتئین‌سازی به سیتوپلاسم منتقل شده‌اند. 



هسته سلول 


هسته ساختمانی است گرد یا بیضوی به ابعاد 5 تا 10 میکرون که همه سلولهای بدن بجز گویچه‌های قرمز حاوی هسته می‌باشند. اغلب سلولها دارای یک هسته ، برخی دارای دو هسته (سلولهای کبدی) و معدودی دارای هسته‌های متعدد می‌باشند (سلولهای عضله مخطط). شکل و موقعیت هسته در هر سلول بستگی به شکل سلول دارد. هسته همه فعالیتهای حیاتی سلول از قبیل سنتز پروتئین ، تقسیم ، تمایز و رشد سلولی را کنترل می‌کند. هسته از نظر ساختمانی از سه قسمت غشای هسته ، کروماتین و هستک تشکیل شده است. 




شبکه آندوپلاسمی 


شبکه آندوپلاسمی با میکروسکوپ الکترونی به صورت وزیکولهای پهن یا لوله‌های پهن و دراز منشعب و مرتبط با هم شاهده می‌گردند. این لوله‌ها و وزیکولها شبکه بهم پیوسته و وسیعی را در داخل سیتوپلاسم بوجود می‌آورند که به دو صورت صاف (SER) و دانه‌دار (RER) دیده می‌شود. شبکه آندوپلاسمی صاف فاقد ریبوزوم در سطح خود می‌باشد و با داشتن آنزیمهای خاص وظایفی از جمله متابولیسم لیپیدها ، خنثی‌سازی سموم و ذخیره کلسیم را بر عهده دارد. شبکه آندوپلاسمی دانه‌دار ، دارای ریبوزوم در سطح خود می‌باشد. بنابراین در پروتئین سازی دخالت دارد.  


دستگاه گلژی 


دستگاه گلژی ، از کیسه‌ها و واکوئلهای پهن محدبی تشکیل شده که بطور موازی روی هم چیده شده‌اند. منحنی بودن کیسه‌های تشکیل دهنده دستگاه گلژی باعث می‌شود که این ارگانل از نظر شکل ظاهری دارای یک سطح محدب (cis) و یک سطح مقعر (Trans) باشد. گلژی معمولا در بالای هسته قرار دارد، ولی جایگاه آن در سلولهای مختلف ممکن است متفاوت باشد. وظیفه گلژی شرکت در پروتئین سازی با همکاری شبکه آندوپلاسمی دانه‌دار می‌باشد. پروتئینهای ساخته شده در شبکه آندوپلاسمی دانه‌دار ، توسط وزیکولهای حامل به دستگاه گلژی منتقل می‌گردند. چون وزیکولهای حامل به سطح محدب گلژی اتصال می‌یابند، سطح محدب گلژی را سطح سازنده نیز می‌نامند. در پروتئینهای منتقل شده به دستگاه گلژی ، تغییرات زیر به عمل می‌آید: 





بریده شدن قطعات اضافی از مولکولهای اولیه


افزوده شدن مواد قندی


افزوده شدن سولفات 


افزوده شدن فسفات 


تغلیظ و بسته‌بندی 


این تغییرات ضمن عبور از کیسه‌های متعدد گلژی انجام می‌گیرد و عقیده بر این است که کیسه‌های گلژی از نظر محتویات آنزیمی متفاوت‌اند. پروتئینها پس از بدست آوردن فرم نهایی خود به صورت گرانولهای محصور شده در غشا از سطح مقعر گلژی خارج می‌شوند. به همین دلیل سطح مقعر گلژی را سطح ترشحی نیز می‌نامند. 



لیزوزومها 


لیزوزومها با میکروسکوپ الکترونی به صورت گرانولهای متراکمی مشاهده می‌شوند که 0.5 تا 0.05 میکرون قطر دارند و بوسیله غشا محصور شده‌اند. لیزوزومها حاوی تقریبا 50 نوع آنزیم می‌باشند که همه آنها در PH اسیدی فعالند. بنابراین لیزوزوم دستگاه گوارش سلول محسوب می‌شود و قادر به هضم مواد خارجی وارده به سلول و ارگانلهای فرسوده شده می‌باشند. 




 




میتوکندری 


میتوکندری ارگانلی است گرد یا میله‌ای که ابعاد آن 0.5 تا 1 میکرون می‌باشد. به عنوان مرکز مولد انرژی سلول می‌باشد که قادرند انرژی شیمیایی نهفته در مواد آلی مختلف را به انرژی قابل استفاده سلول یعنی آدنوزین تری فسفات (ATP) تبدیل نمایند. بنابراین هرچه مصرف انرژی سلول بیشتر باشد، اندازه میتوکندری‌ها بزرگتر و تعداد آنها بیشتر خواهد بود و برعکس. حتی در درون سلول میتوکندریها در بخشی از سلول قرار می‌گیرند که نیاز به انرژی جهت انجام فعالیت بیشتر باشد. 



میتوکندری بوسیله دو غشای بیرون و درونی محصور شده که غشای بیرونی صاف ولی غشای درونی دارای چینهای تیغه مانندی است که "کریستا" (crista) نامیده می‌شود و فضای بین دو غشا را "فضای بین غشایی" و فضای محدود شده بوسیله غشای درونی را "ماتریکس میتوکندری" می‌نامند که محتوی پروتئین ، DNA ، گرانولهای ریز و متراکمی مملو از کلسیم ، منزیم ، فسفات و ساختمانهای ریبوزوم مانند می‌باشد. 


پراکسی‌زوم 


پراکسی‌زومها در گذشته میکروبادی Microbody نیز خوانده می‌شدند. ارگانلهایی هستند شبیه لیزوزومها که حاوی آنزیمهای هیدروکسی اسید اکسیداز ، O - آمینو اکسیداز و کاتالاز می‌باشند که دو آنزیم اولی در تولید پراکسید هیدروژن H202 دخیلند و آنزیم کاتالاز سبب تجزیه آن به آب و اکسیژن می‌شود. 



با توجه به فراوانی آنزیم کاتالاز در پراکسی‌زومها ، عقیده بر این است که سلولها را از اثرات سمی H2O2 حفظ می‌کنند که در سلولهای کبدی و کلیوی به تعداد فراوان یافت می‌شوند. منشا این ارگانل به عقیده بعضی ، شبکه آندوپلاسمی دانه‌دار و به عقیده برخی دیگر شبکه آندوپلاسمی صاف می‌باشد. 


سانتریولها 


سانتری

سلول هاي بدن

دید کلی 

چون سلول قادر است همه اعمال یک موجود زنده را بطور کامل انجام دهد، بنابراین به عنوان واحد حیات محسوب می‌گردد. ولی از آنجا که همه بافتها و ارگانهای بدن از اجتماع سلولها تشکیل شده ، بطور مرسوم سلول را واحد ساختمان بدن نامیده‌اند. ماده حیاتی تشکیل دهنده سلول را پروتوپلاسم (Protoplasm) می‌نامند که عمده قسمت آن غیر از هسته سلول ، سیتوپلاسم ، محتویات هسته (Karyoplasm) می‌باشد. پروتوپلاسم بوسیله غشایی از محیط اطراف جدا شده است که آن را غشای سلولی یا cell membrane می‌نامند. پروتوپلاسم از آب ، الکترولیتها ، املاح و ماکرومولکولهای آلی مانند پروتئینها ، پلی ساکاریدها ، لیپیدها و اسیدهای نوکلئیک تشکیل شده است که محیط و بستر مناسبی را برای فعالیتهای سلول فراهم می‌کند.


ارگانلها organelles ، ساختمانهای تخصص یافته‌ای هستند که اعمال مختلفی را هدایت می‌کنند و در داخل سیتوپلاسم پراکنده‌اند. در گذشته ، سیتوپلاسم منهای ارگانلها را محلولی بی‌شکل محسوب می‌نمودند و آنرا سیتوزول (مایع سلولی Sytosole) می‌نامیدند. استفاده از تکنیکهای پیشرفته بیانگر آن است که سیتوپلاسم سلول حاوی شبکه بسیار ظریف و پیچیده‌ای از الیاف باریک microtrabecular می‌باشد که همراه اجزای محلول آن در مجموع ماتریکس سلولی (cytomatrix) نامیده می‌شود. ساختمان و عملکرد ارگانلهای سلولی عبارتند از: 



غشای سلولی 


غشای سلولی ساختمانی است به ضخامت 7 تا 10 نانومتر که محدوده سلول را معین کرده و به عنوان سدی انتخابی ، مبادله مواد بین سلول و محیط اطرافش را کنترل می‌کند. بنابراین اولین نشانه آسیب سلولی ، متورم شدن سلول می‌باشد که در اثر از بین رفتن قدرت انتخابی غشا و هجوم مواد به داخل سلول بوجود می‌آید. غشای ساختمانی است لیپوپروتئینی یعنی بطور عمده از لیپیدها و پروتئینها تشکیل شده ، با وجود این ، مقدار کمی کربوهیدراتها نیز در ساختمان آن شرکت دارد. 



ریبوزوم‌ها (Ribosomes) 


ریبوزومها ذرات بسیار کوچک و متراکمی با ابعاد 15 تا 25 نانومترند که عمدتا از 7RNA و مقداری پروتئین ساخته شده‌اند. از نظر ساختمانی از دو زیرواحد کوچک و بزرگ تشکیل شده‌اند که هر دو زیرواحد در هستک ساخته شده‌اند و جهت شرکت در پروتئین‌سازی به سیتوپلاسم منتقل شده‌اند. 



هسته سلول 


هسته ساختمانی است گرد یا بیضوی به ابعاد 5 تا 10 میکرون که همه سلولهای بدن بجز گویچه‌های قرمز حاوی هسته می‌باشند. اغلب سلولها دارای یک هسته ، برخی دارای دو هسته (سلولهای کبدی) و معدودی دارای هسته‌های متعدد می‌باشند (سلولهای عضله مخطط). شکل و موقعیت هسته در هر سلول بستگی به شکل سلول دارد. هسته همه فعالیتهای حیاتی سلول از قبیل سنتز پروتئین ، تقسیم ، تمایز و رشد سلولی را کنترل می‌کند. هسته از نظر ساختمانی از سه قسمت غشای هسته ، کروماتین و هستک تشکیل شده است. 




شبکه آندوپلاسمی 


شبکه آندوپلاسمی با میکروسکوپ الکترونی به صورت وزیکولهای پهن یا لوله‌های پهن و دراز منشعب و مرتبط با هم شاهده می‌گردند. این لوله‌ها و وزیکولها شبکه بهم پیوسته و وسیعی را در داخل سیتوپلاسم بوجود می‌آورند که به دو صورت صاف (SER) و دانه‌دار (RER) دیده می‌شود. شبکه آندوپلاسمی صاف فاقد ریبوزوم در سطح خود می‌باشد و با داشتن آنزیمهای خاص وظایفی از جمله متابولیسم لیپیدها ، خنثی‌سازی سموم و ذخیره کلسیم را بر عهده دارد. شبکه آندوپلاسمی دانه‌دار ، دارای ریبوزوم در سطح خود می‌باشد. بنابراین در پروتئین سازی دخالت دارد.  


دستگاه گلژی 


دستگاه گلژی ، از کیسه‌ها و واکوئلهای پهن محدبی تشکیل شده که بطور موازی روی هم چیده شده‌اند. منحنی بودن کیسه‌های تشکیل دهنده دستگاه گلژی باعث می‌شود که این ارگانل از نظر شکل ظاهری دارای یک سطح محدب (cis) و یک سطح مقعر (Trans) باشد. گلژی معمولا در بالای هسته قرار دارد، ولی جایگاه آن در سلولهای مختلف ممکن است متفاوت باشد. وظیفه گلژی شرکت در پروتئین سازی با همکاری شبکه آندوپلاسمی دانه‌دار می‌باشد. پروتئینهای ساخته شده در شبکه آندوپلاسمی دانه‌دار ، توسط وزیکولهای حامل به دستگاه گلژی منتقل می‌گردند. چون وزیکولهای حامل به سطح محدب گلژی اتصال می‌یابند، سطح محدب گلژی را سطح سازنده نیز می‌نامند. در پروتئینهای منتقل شده به دستگاه گلژی ، تغییرات زیر به عمل می‌آید: 





بریده شدن قطعات اضافی از مولکولهای اولیه


افزوده شدن مواد قندی


افزوده شدن سولفات 


افزوده شدن فسفات 


تغلیظ و بسته‌بندی 


این تغییرات ضمن عبور از کیسه‌های متعدد گلژی انجام می‌گیرد و عقیده بر این است که کیسه‌های گلژی از نظر محتویات آنزیمی متفاوت‌اند. پروتئینها پس از بدست آوردن فرم نهایی خود به صورت گرانولهای محصور شده در غشا از سطح مقعر گلژی خارج می‌شوند. به همین دلیل سطح مقعر گلژی را سطح ترشحی نیز می‌نامند. 



لیزوزومها 


لیزوزومها با میکروسکوپ الکترونی به صورت گرانولهای متراکمی مشاهده می‌شوند که 0.5 تا 0.05 میکرون قطر دارند و بوسیله غشا محصور شده‌اند. لیزوزومها حاوی تقریبا 50 نوع آنزیم می‌باشند که همه آنها در PH اسیدی فعالند. بنابراین لیزوزوم دستگاه گوارش سلول محسوب می‌شود و قادر به هضم مواد خارجی وارده به سلول و ارگانلهای فرسوده شده می‌باشند. 




 




میتوکندری 


میتوکندری ارگانلی است گرد یا میله‌ای که ابعاد آن 0.5 تا 1 میکرون می‌باشد. به عنوان مرکز مولد انرژی سلول می‌باشد که قادرند انرژی شیمیایی نهفته در مواد آلی مختلف را به انرژی قابل استفاده سلول یعنی آدنوزین تری فسفات (ATP) تبدیل نمایند. بنابراین هرچه مصرف انرژی سلول بیشتر باشد، اندازه میتوکندری‌ها بزرگتر و تعداد آنها بیشتر خواهد بود و برعکس. حتی در درون سلول میتوکندریها در بخشی از سلول قرار می‌گیرند که نیاز به انرژی جهت انجام فعالیت بیشتر باشد. 



میتوکندری بوسیله دو غشای بیرون و درونی محصور شده که غشای بیرونی صاف ولی غشای درونی دارای چینهای تیغه مانندی است که "کریستا" (crista) نامیده می‌شود و فضای بین دو غشا را "فضای بین غشایی" و فضای محدود شده بوسیله غشای درونی را "ماتریکس میتوکندری" می‌نامند که محتوی پروتئین ، DNA ، گرانولهای ریز و متراکمی مملو از کلسیم ، منزیم ، فسفات و ساختمانهای ریبوزوم مانند می‌باشد. 


پراکسی‌زوم 


پراکسی‌زومها در گذشته میکروبادی Microbody نیز خوانده می‌شدند. ارگانلهایی هستند شبیه لیزوزومها که حاوی آنزیمهای هیدروکسی اسید اکسیداز ، O - آمینو اکسیداز و کاتالاز می‌باشند که دو آنزیم اولی در تولید پراکسید هیدروژن H202 دخیلند و آنزیم کاتالاز سبب تجزیه آن به آب و اکسیژن می‌شود. 



با توجه به فراوانی آنزیم کاتالاز در پراکسی‌زومها ، عقیده بر این است که سلولها را از اثرات سمی H2O2 حفظ می‌کنند که در سلولهای کبدی و کلیوی به تعداد فراوان یافت می‌شوند. منشا این ارگانل به عقیده بعضی ، شبکه آندوپلاسمی دانه‌دار و به عقیده برخی دیگر شبکه آندوپلاسمی صاف می‌باشد. 


سانتریولها 


سانتریولها به صورت دو ساختمان میله‌ای کوتاه و عمود بر هم در مجاورت هسته سلول قرار دارند و با سیتوپلاسم اطراف خود "سانتروزوم" نامیده می‌شود که قبل از تقسیم سلول همانندسازی می‌کنند و به قطبین سلول مهاجرت کرده و در دو سر دوکهای تقسیم قرار می‌گیرند. هر سانتریول ، استوانه‌ای است به قطر 0.2 میکرون و به طول 0.5 میکرون که دیواره آن از 9 سری میکروتوبول سه‌تایی تشکیل شده است. سانترویولها برای تشکیل مژه و تاژک ضروری‌اند. ارگانلهایی که تاکنون مورد بحث قرار گرفتند، همگی به‌وسیله غشا محصور شده‌اند، ولی ارگانلهایی نیز وجود دارند که فاقد غشا هستند و شامل میکروتوبولها و میکروفیلامنتها می‌باشند. 


اجزای غیر زنده سلولی 


اجزای غیرزنده سلولی ، بطور عمده شامل مواد غذایی ذخیره ‌شده ، شامل پروتئینها ، چربیها ، گلیکوژن و پیگمانها مثل ملانین و مواد زاید انباشته شده در داخل سلول می‌باشند

ولها به صورت دو ساختمان میله‌ای کوتاه و عمود بر هم در مجاورت هسته سلول قرار دارند و با سیتوپلاسم اطراف خود "سانتروزوم" نامیده می‌شود که قبل از تقسیم سلول همانندسازی می‌کنند و به قطبین سلول مهاجرت کرده و در دو سر دوکهای تقسیم قرار می‌گیرند. هر سانتریول ، استوانه‌ای است به قطر 0.2 میکرون و به طول 0.5 میکرون که دیواره آن از 9 سری میکروتوبول سه‌تایی تشکیل شده است. سانترویولها برای تشکیل مژه و تاژک ضروری‌اند. ارگانلهایی که تاکنون مورد بحث قرار گرفتند، همگی به‌وسیله غشا محصور شده‌اند، ولی ارگانلهایی نیز وجود دارند که فاقد غشا هستند و شامل میکروتوبولها و میکروفیلامنتها می‌باشند. 


اجزای غیر زنده سلولی 


اجزای غیرزنده سلولی ، بطور عمده شامل مواد غذایی ذخیره ‌شده ، شامل پروتئینها ، چربیها ، گلیکوژن و پیگمانها مثل ملانین و مواد زاید انباشته شده در داخل سلول می‌باشند


لایو بازدید : 3 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)
در مورخه ۱۷ و ۱۸ مهرماه همايش هم انديشي پايگاه هاي سلامت اجتماعي در شهرستان فردوس و با حضور همياران و مديران پايگاههاي سلامت استان برگزار گرديد . تعداد ساعت اين كارگاه ۲۴ ساعت بود جناب آقاي دكتر عربستاني مدرس اين كارگاه بودند.لازم به ذكر است كارشناس پيشگيري شهرستان قاين و يك نفر هميار پايگاه سلامت شهرستان قاين در اين كارگاه حضور داشتند.


لایو بازدید : 5 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)

سخن علی علیه السلام

«ثم انشا سبحانه فتق الاجواء و شق الارجاء وسکائک الهواء... ورقیم مائر» . (2) «سپس خداوند جوها را از هم شکافت و جوانب و ارتفاعات هوا را باز نمود» .

آب انبوه و پر موج و خروشان را که بر پشت باد تندوز و پر قدرتی قرار داده بود، در لابه لای فضاهای باز شده به جریان انداخت.

با این باد تندوز آب را از جریان طبیعی بازداشت و آن گاه باد نیرومند را بر آب مسلط کرد و آب را در بالای آن قرار داد.

فضا را در زیر باد پر قدرت باز، و آب در روی باد، جهنده و جنبان شد.


تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 83
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 17
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 31
  • بازدید ماه : 31
  • بازدید سال : 33
  • بازدید کلی : 456